Ghost In The Shell Masaüstünde

Ghost In The Shell 1995 tarihli kült bir anime filmi olup, dünyanın anime ile tanışması ve geniş kitlelere ulaşmasını sağlayan üç animeden biridir.  Yakın gelecekte IV.Dünya Savaşı sonunda haritalar yeniden çizilmiş ve yeni süper güçler ortaya çıkmıştır. Teknolojinin ilerlemesiyle  insanların yarı makineleşmeye başladıkları bir dönemde, onların beynine girerek hack’lemek mümkün hale gelmiştir.  Siber ağ ve yapay zeka inanılmaz bir gelişim göstermiş olup insanlar, cyborglar ve robotlar bu ağın birer parçasıdır. Askeri teknoloji de geri kalmamış, termal optik kamuflajlar, yapay zeka veya uzaktan kumanda ile kontrol edilen savaş makineleri güvenlik güçlerinin vazgeçilmezleri arasında yer almaktadır. Bununla beraber ülkeler veya terörist gruplar düşmanlarına zarar vermek için konvensiyonel silahlar yerine siber saldırılar, teknolojik sabotajlar düzenlemeyi tercih etmektedirler. Böyle bir ortamda gerek saldırı gerekse savunma için hacker’lık en önemli kilit poziyon haline gelmiştir.

 

Hazır bu kült anime Ghost In Shell’in 31 Mart itibarıyla filmi vizyona girecek iken,  masa üstünde de nasıl aynı Cyperpunk ambiansı yaşanabilir onu göreceğiz. Infinity evreni ve oyunu ile Ghost In Shell’in beznerlikleri üzerinde duracağız.

 

1. Thermo Optical Camouflage / Thermo Optic Suit

 

camo2

 

Aynen Ghost In Shell anime filminde olduğu gibi Infinity oyununda da kamuflaj düşmana asgari zaiyat ile yaklaşmak, hedefi şaşırtmak veya verilen görevleri yerine getirmek açısından  önemli bir rol oynar.

Özellikle yerleşim bölgesinden uzakta çapraz ateş altında görev yapmaya çalışan uzmanlar ile düşman hattına sızan birlikler için birebirdir.

Arazi desenli basit üniformadan termo-optik teknolojik zırhlara kadar uzanan çeşitleri mevcuttur. Kamuflajın seviyesine göre oyundaki kullanımı değişmektedir;

 

  1. Düşük seviye: Modelin masa üstünde gözüktüğü ve rakibin balistik saldırılarına penaltı verdiği seviye,
  2. Orta seviye: Masa üstünde model yerine belirteç/silüetin gözüktüğü ve rakibin saldırmadan önce keşfetmesi gerektiği seviye,
  3. Yüksek seviye: Modelin masa üstünde yerinin önceden not edildiği veya fotosunun çekildiği ve modelin ancak oyuncunun istediği zaman masaya konulduğu seviye.
Eski numaralar her zaman işe yarar

Yüz ve vücut boyası… Eski numaralar her zaman işe yarar!

Sağdaki minyatür: Model açıkta | Soldaki silüet: Kamuflaj durumunda

Sağdaki minyatür: Model açıkta | Soldaki silüet: Kamuflaj durumunda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Siber Ağ, Sibernetik Vücutlar, Sibernetik Bilinçler, Hack’lenen Beyinler

Hatırlandığı gibi “Proje 2501” kod adlı kuklacı siber ağ sayesinde sibernetik vücutlar arasında hareket edebilen serbest bir bilinç idi. Benzer şekilde Binbaşı Motoko Kusanagi de ikinci anime filminde siber ağ sayesinde istediği bir Sibernetik Vücuda girebiliyordu. İlk filmde kuklacı siber ağa bağlı olan bireyleri kolaylıkla hack’liyordu.

Binbaşı Motoko Kusanagi - Cyber-Net'ten çıkarken

Binbaşı Motoko Kusanagi – Cyber-Net’ten çıkarken

Infinity evreninde de benzer şekilde siberuzaydaki Maya adında veri ağı mevcuttur. İnsan evrenindeki en sofistike yapay zeka olan Alef bu ağın içerisinde yaşamaktadır. Teknolojiye bağımlı hale gelen insanlar gündelik hayatlarını sürdürmekiçin sürekli Maya’ya bağlı kalmak durumundadırlar. Poshumans olarak adlandırılan serbest bilinçler Maya üzerinden farklı bedenler arasında dolaşabilmektedirler. Bununla birlikte ücretini karşılayabilecek olan varlıklı siviller, Lhost adı verilen bio-sentetik klon vücutları ısmarlamaktadır. Anılarının depolandığı Cube adı verilen implant sayesinde yeni vücutlarında hayat bulmaktadırlar.  Doğal olarak da bunlar orduda da yoğun olarak kullanılmakta ve aynı zamanda siber saldırıları için hedef oluşturmaktadır.

Oyunda ise Poshuman masaya birden fazla proxy model ile konulur. Oyuncu her emrinde bu proxy’lerden tercih ettiğini kullanabilir. Bir anlamda Posthuman klon vücutları arasında dolaşır. Cube taşıyan modellerin oyun sırasında iyileştirilmesi ve oyun sonrasında hayata döndürülmesi daha kolaydır.

 

3. Yeni Nesil Tanklar

İlk anime filminin sonunda Binbaşı Kusanagi ile örümcek ayaklı bir tankın müthiş mücadelesini kim unutabilir ki? Karşısındaki tank ağır silahlarla donanmasıyla beraber yakın dövüşe de girebilmekte idi. Tankı indirmek için Batou’nun tank-savar ile vurması gerekmişti.

İki görsel arasında bir benzerlik görüyor musunuz?

İki görsel arasında bir benzerlik görüyor musunuz? Büyütmek için tıklayın.

Infinity evreninde ve oyununda TAG (Tactical Armored Gear) denilen savaş zırh donanımları mevcuttur. Uzun zaman önce terk edilmiş olan kalabalık, ağır ve hantal savunma  yöntemleri yerini hafif, etkili ve yüksek manevra kabiliyeti içeren taktiklere bıraktı. Eskiden düşmana karşı caydırıcı veya gözdağı amaçlı bir bölgeye yoğun askeri güç konuşlandırılırdı. Bunun yerine hava ve uzay üzerinden üstün lojistik kanallarını kullanarak savaş birliklerini çok hızlı bir şekilde taşıyabilmektedirler. Bu nedenle ağır tanklar yerine hafif ama bir o kadar yıkıcı TAG’ler kullanılmaktadır.

 

TAG’ler pilot’lu veya uzaktan kumanda edilebileni, insan veya örümcek görünümlü, orta veya ağır zırhlı olmak üzere bir çok kategoriye bölünebilir. Fakat ortak noktaları her türlü araziye uyum göstermesi, dayanıklılık ve silah gücü olarak tankın yerini alması, yüksek manevra gücü olması ve en son teknolojik donanıma sahip olmalarıdır. Bu son özellikleri ile oyunda Hacker’ların en gözde hedefi haline gelmektedirler.

PanOcenian TAG ve piyadeler

PanOcenian Squalos tipi TAG ve piyadeler stratejik bir noktayı koruyorlar

Yu Jing'e ait Guijia tipi TAG taarruza geçerken

Yu Jing’e ait Guijia tipi TAG taarruza geçerken

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Siber Ağın Büyücüleri – Hacker’lar

Ghost in the Shell için aslında bir polisiye filmi demek çok yanlış olmaz. Kuklacı adı verilen bir Hacker siber ağda terörist eylemler düzenleyerek insanların beynine girmekte ve onları manipüle ederek suça teşvik etmedirler. Ulusal Güvenlik Teşkilatına bağlı 9.Şube ile Dış İşleri Bakanlığına bağlı 6.Şube Kuklacının asıl kimliğini ortaya çıkarmaya çalışsa da, asıl gerçekler derin devlete kadar uzanır.

Nomad Tunguska Interventors - Oyunun en güçlü Hacker'larından

Nomad Tunguska Interventors – Oyunun en güçlü Hacker’larından

Daha önce belirtiğimiz gibi insanların siber ağa bağlı olduğu, savaş zırhı ve makinelerinin son teknoloji ile donatıldığı ve yapay zekanın yoğun kullanıldığı bir evrende tüm sistem Hacking saldırılarına açık olmaktadırlar.

Oyunda Hacker’lar düşman TAG, ağır zırhlı piyadeler, savaş makinelerine saldırabilmekle kalmayıp kendi  TAG, ağır zırhlı piyadeler, savaş makinelerini güçlendirmekte ve siber saldırılara karşı korumaktadırlar. Koordinatlarla oynayarak hava indirme hareketlerini engelleyebilme veya desteklemektedirler. Hacker birimleri arası siber savaşlara sık sık rastlanmaktadır. Uzmanlıklarına göre uzmanlıkları ve taşıdıkları cihazlar aşağıdaki gibi alt tiplere ayrılmaktadırlar.

  • > Standart Hacking,
  • > Siber-Savunma,
  • > Siber-Saldırı,
  • > Teknolojik Destek,
  • > Anti-Hacker.

 

5. Robot Destek Birlikleri

Ghost in the Shell anime filmlerinde yapay zeka ile çalışan robotlar veya askeri birimlere tanık oluruz. Hatta bunların bazıları özel sektörde farklı alanlarda hizmet vermektedirler. Infinity oyununda Remote (kısaca REM) adı verilen kategorisine giren bir çok farklı görünümde ve konuda destek veren robot birlikleri mevcuttur. unların bazıları tamamen yapay zeka ile çalışırken, bazıları ise kısmen kumanda ile çalışmaktadır. Oyunda diğer birliklere verdikleri destek azami önem taşımakta olup, tipleri şu şekildedir; sıhhiye, tamirat, radar tarama, siber ağı genişletme, savunma, akıllı füze sistemleri, hacking ve teknik destek.

 

6. Farklı Uzmanlardan Oluşan Özel Harekat Timi

Her ne kadar Ghost in the Shell serisinin hikayesi Motoko Kusanagi’nin etrafında dönse de, Kusanagi’nin kendisine destek veren ve her biri kendi alanında uzman olan bir takımı olduğunu görürüz. Eski asker Batou, dedektif Togusa, IT (bilgi işlem) uzmanı Ishikawa, keskin nişancı Saito, patlayıcı uzmanı Borma bunlardan biridir.Infinity oyununda ana görevlerin bir çoğu ve yan görevlerin neredeyse tamamı saha uzmanlarına ihtiyaç duymaktadır.

 

Ghost In The Shell: The New Movie

Ghost In The Shell: The New Movie

Oyundan önce oyuncu ekibini oluştururken senaryoda verilen ana göreve göre uzmanlarını seçer. Gerekli saha uzmanları olmadan,  ekibin ateş gücünün üstünlüğü tek başına bir anlam ifade etmeyecektir. Görevlerden bazıları ve ihtiyaç duyduğu uzmanlar aşağıdaki gibidir.
⦁ Hacker’lar tarafından terminallere sızılması veya belli düşman kodlarının çalınması,
⦁ Patlayıcı uzmanlar tarafından belli bina veya hedeflerin sabote edilmesi,
⦁ Doktorlar tarafından cryo-pod’ların açılması veya deney aşamasındaki ilaçların tahlili,
⦁ Mühendisler tarafından sinyal antenlerinin tamir edilmesi veya yeni makinelerin testi,
⦁ Gözlemciler tarafından belli VIP ve düşman hedeflerinin koordinatlarının tespiti.

 

 

 

7. Sibernetik Protezler

 

Kapıkulu - Odalıklar: Narin melekler mi, sibernetik protezlerle dolu Cyborg katiller mi?

Kapıkulu – Odalıklar: Narin melekler mi, yarı Cyborg katiller mi?

Ghost in the Shell: The New Movie filminde sibernetik protez üretiminin ve tüketiminin aşırı yaygınlaştığına değinilir. İnsanlar vücutlarının belli kısımlarını ya da Batou da olduğu gibi tamamen Cyborg vücuduna sahip olacak kadar tümünü sibernatik protezler ile değiştirirler. Bu onlara insanüstü hız, dayanıklılık, güç ve teknoloji olarak avantaj sağlar.

 

Infinity oyununda da bazı modeller kısmen, bazı modeller tamamen sibernetik protezler ile donatılmıştır. Bu da onların  zıplama, tırmanma, koşma, ateşten sıyrılma gibi hareketlerinde ilave bonuslar ve yeni yetenekler kazandırmaktadır.  Bununla beraber bazılarında ölümcül yara aldıklarında tur sonuna veya hatta oyun sonuna kadar hayatta kalma imkanı tanımaktadır. Bazıları ise ateş menzillerinin uzaması, 360 derece görüş açısı kazanması gibi avantajlara sahip olmaktadırlar.

 

Infinity hakkında daha fazla bilgi almak, oyunu öğrenmek için eğitim almak için Alper Cibili ile facebook veya cibili@hotmail.com üzerinden iletişim kurabilir, görüşlerinizi belirtmek için forumu kullanabilirsiniz.

http://www.karargahkulubu.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=3181

2 comments

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir