Dokuzuncu Çağın Karanlık Tanrıları

Dokuzuncu Çağın Karanlık Tanrıları

Dünyamız iki katmana ayrılır; ölümlü ve ölümsüz dünya. Bu iki dünya tıpkı bir soytarının taktığı maske misali üst üste dururlar ve soytarı nasıl kendi gözleriyle suratındaki maskeyi göremez ise bizler de burnumuzun dibindeki bu dünyayı göremeyiz ama orası bize hem çok yakın hem de çok uzaktır.

Sizler ve bildiğiniz her şey ölümlülere tahsis edilmiş olan maddi dünyadandır; ağaçları ve tepeleri ile görebildiğimiz ve dokunabildiğimiz her şeyin var olduğu yaşadığımız dünya. Ancak bizi ayıran Örtü’nün ötesinde başka bir dünya daha vardır; tamamıyla bilinemez, soyut, şekilsiz ve kaosun hüküm sürdüğü bir dünya. Tanrılar da şeytanlar da burada yaşarlar ve ölümlülerin hayal edebileceği veya edemeyeceği tüm harikalar ve kabuslar burada doğar ve hiç ölmezler.

Ölümsüz Diyar’dan doğan kabusların başında Karanlık Tanrılar gelir ve o dünyanın en kadim ve kudretli varlıklarındandırlar. Ölümlü zihinlerin ürünleri olan yıkıcı dürtülerden beslenirler ve medeniyetin kuralları ve kısıtlamalarından bağımsız bir varlık sürdürebilmek için kendi rızaları ile ruhlarını onlara satmayı seçen fanilere hükmederler ve bu kölelik ebediyete kadar sürer.

 -Gezgin büyücü Marco Iandoli’nin Börnichen köyü’ndeki eğitici konuşmalarından bir alıntı

karargah1

Hem eski hem de yeni

9th Age dünyasının evrenindeki Karanlık Tanrılar birçok açıdan oyunculara alıştıkları eski dünyadan oldukça tanıdık gelecektir. 9th Age ekibi tamamlanmakta olan oyun evreninin kalbinde yer alacak olan Karanlık Tanrıların mümkün oldukça orijinal ancak bir o kadar da tanıdık olmasını istedi. Eksenini oluşturdukları ordu kitapları ile uyumlu bir kimlik sahibi olabilmeleri için birçok yöntemin üzerinden geçti. Bu sürecin sonucunda “7 Tanrı” konsepti ile devam etmeye karar verdi; Gurur (Pride), Şehvet (Lust), Öfke (Wrath), Oburluk (Gluttony), Tembellik (Sloth), Açgözlülük (Greed) ve Kıskançlık (Envy).

7 Tanrı temasının seçilmesini etkileyen sebepleri özetlemek gerekirse;

  • İnsanlığın kültürel mirasının bir parçası olan bilindik bir konsept olması, yani adapte ederken “Intellectual Property” (Fikrî/ Sinaî Mülkiyet) telif yasaları açısından sorun oluşturmayacak olması.
  • Yıkıcı dürtüleri etkili bir şekilde özetlemesi ve asırladır kullanılıyor olması.
  • “Demonology” kavramı ile halihazırda var olan bağlantılara sahip oluşu ve bunun bize oldukça zengin bir kavramsal materyal sağlaması.
  • Oyuncuların beklentileri ve insanların var olan model koleksiyonları ile birçok paralel bulunması ve uyumlu olmasının ötesinde ileride yeni modeller ve konseptler için alan açması (örn. Mark of Pride).

Karanlık Tanrıların temelini oluşturan “7 Ölümcül Günah” konseptinin İbrahimî dinlere ve Dante Alighieri’nin eserine dayandığını çoğunuz fark etmiş olmalı. Bu konsept kesinlikle Hristiyan mitolojisinden “Cennet-Cehennem, İyilik-Kötülük” hikayesinin direk bir çevirisi olarak oyunun hikayesine işlenmeyecek, sadece faydalı bir esin kaynağı olarak temel alınarak üzerinden farklı bir hikaye inşa edilecek.

Karanlık Tanrıların kimliğini oluşturan “günahlar/ahlaki bozukluklar” aslında onların etkileri ile çarpıtılarak farklı şeylere dönüşebilen “pozitif” erdemleri temsil edecek;

  • cesaret ve öz güven kibir ve gurura,
  • hamaratlık ve çalışkanlık açgözlülük ve tamahkârlığa,
  • sabır ve tahammül tembellik ve uyuşukluğa,
  • inanç ve cesaret gazap ve öfkeye,
  • heves ve tutku şehvet ve düşkünlüğe,
  • öz bakım ve hayattan keyif alma arzusu oburluk ve arsızlığa.

Çünkü bu unsurlar aynı madalyonun iki yüzünü oluştururlar. Karanlık Tanrılar bu şekilde karanlık dürtülerine yenik düşen kudret ve erdem sahibi ölümlüleri bile yoldan çıkararak ruhlarına sahip olabilirler.

Karanlık Tanrıların isimleri onlara tapanlar tarafından tarihin derinliklerinden kimsenin hatırlamayacağı kadar kadim zamanlarda verilmiş ve dünyanın tüm halkları arasında yaygınlaşmıştır. Gerçek isimleri veya ölümlülerin anladığı şekilde bir isim sahibi olup olmadıkları bile bilinmemektedir. Bu nedenle her kültür onları ayrı bir terim ile özdeşleştirir ve bu isimleri bilirler.

 

Karanlık Tanrılar

Bu giriş tanıtım yazısından sonra isterseniz tanrıları teker teker inceleyerek, ana özelliklerini ve ölümlüler üzerinde etkilerini öğrenelim.

1. Savar – Düşen Yıldız, Gurur Tanrısı

Seven_Pride

Bir zamanlar haşmetli makam ve mevkilerinden düşenler, üstünlüklerinin kendi çevreleri tarafından bir türlü anlaşılmadığını düşünenler, hak ettikleri terfiyi alamayıp buna içerleyenler, kısacası yıldızı düşen ölümlü ruhlar yerlerini Düşen Yıldız’ın yanında bulurlar. Onlara hırslarını gerçekleştirmeleri için güç verir, başarılarını onları çekemeyenlerin gözüne sokacak şekilde gurur ile üzerlerinde taşımalarını telkin eder. Savar’ın müritleri kendileri dışında her varlığı zamanlarını ayırmaya bile değmeyecek aşağılık yaratıklar olarak görürler. Gururuna yenik düşerek her şeyi yapmaya hazır bir ruh, tam olarak Savar’ın ağzına layıktır.


 

2. Kuulima – Sineklerin Tanrıçası, Kıskançlık Tanrısı

Seven_EnvyKuulima’nın bazı müritleri Sineklerin Tanrıçasını büyük eşitleyici olarak görürler. Her şeyi yargılanmak üzere eşit bir seviyeye indiren bir eşitleyici olarak da kabul edilir. Her ölümlünün kendinde olmayan ama  başkalarında olduğunu düşündükleri şeyleri kıskanmak ve arzulamak gibi kaba güdüleri vardır. Fakirler zenginlerin mal varlığını arzulayabileceği gibi zenginler de bir fakirin mutluluğunu kıskanabilir. Maddi veya ruhsal yoksulluk içinde olanlar, mülksüz kalanlar ve karşılık bulamayan aşıklar onlara yardım etmesi için Tanrıçaya dönerler.


3. Vanadra – Ebedi Düşman , Gazap Tanrısı

Seven_WrathKaranlık Tanrıların güçlerinin öncülüğünü Gazap Tanrısı Vanadra yapar. Sonsuz Gazap ve Hiddet’in müritleri gelmiş geçmiş en ölümcül düşmanlar olarak ün salmışlardır. Baskı görenler ve haksız yere suçlananlar her zaman için Vanadra’nın hizmetkarları arasında yer almışlardır. Ebedi Düşman Vanadra onlara hainleri ve yeminini bozanları avlamak için güç verir, ta ki intikam arzusuyla yanıp kül olana kadar.

 


4. Sugulag – Büyük Koleksiyoncu, Tamahkarlık Tanrısı

Seven_GreedKoleksiyoncu’nun açgözlü müritlerine göre her şey üzerinde hak iddia edebilecekleri mal varlıklarından ibarettir. İhtiyaç duydukları ya da duymadıkları her şeye sahip olana kadar onlara huzur yoktur. Sugulag’ın en kudretli müritlerinin sahip oldukları zenginlikler herhangi bir hükümdarın servetiyle yarışır. Bunu gerek güç kullanarak gerekse de kurnazlık yolu ile yaparlar. Sıradan cimriler ve kaçakçılar bile açgözlü emellerine ulaşabilmek için ruhlarını Koleksiyoncu’nun koleksiyonuna katabilirler.


5. Nukuja – Uyuyan Tanrı, Tembellik Tanrısı

Seven_SlothUyuyan Tanrı’nın müritlerinin simsiyah gözlerinin karanlığına baktığınızda ölümün yaklaştığını görebileceğiniz söylenir. Felaket tellalları, kıyamet habercileri ve dünyanın her tarafından tekinsiz kahinler Nukuja’ya iman ederler. Uyuyan Tanrı karşılığında müritlerine ölüm ve yıkımı haber veren rüyalar gönderir. İnananlar bu kehanetlerden korkmazlar çünkü her şeyin sona ermesine şahit olana kadar bütün uyuşuklukları ile bekleyeceklerini bilirler.

 


6. Akaan – Her Şeyi Yutan Gırtlak, Yok Edici, Oburluk Tanrısı

Seven_GluttonyNe kadar uzaktan bakarsanız bakın başladığı ve bittiği yeri göremeyeceğiniz Dev Tanrının büyük boğazı hiç doymaz. Müritleri ölümlü canlıların duyduğu doğal açlığın bir parodisi gibi önlerine çıkan her şeyi doymak bilmeden midelerine indirirler. Gurmeler, sarhoşlar ve daha da karanlık iştahlara sahip olanlar çarpık ihtiyaçlarını karşılamak için Yok Edici’ye dönebilirler. Ancak eninde sonunda dış görünüşlerinin içlerindeki pisliği yansıtacak şekilde iğrençleştiğine şahit olurlar. Çünkü saf oburluğun önünde tüm estetik kaygıları ve rafine zevkler kaybolmaya mahkumdur.


7. Cibaresh – Baştan Çıkaran, Şehvet Tanrısı

Seven_LustHer ne kadar sadistler, mazoşistler ve zamparalar Cibaresh’in vaatlerine kolayca çekilseler de, Baştan Çıkarıcı için asıl zevki erdemli ve ahlaklı ölümlüleri baştan çıkarmaktan geçer. Küçük böceklere eziyet etmekten zevk alan haşarı bir çocuk misali; bu erdemli ölümlülerin nefsine hakim olamayıp felakete sürüklemekten sonsuz bir zevk alır. Savaşta Cibaresh’in hizmetkarları da aynı efendileri gibi akıl çelici yöntemler kullanırlar ve iradesi en kuvvetli tecrübeli askerlerin bile zihinlerini bulandırabilirler.

Vaatlerini, sunduklarını, güçlü yanlarını gördükten sonra karar verdiniz mi? Sizin tanrınız hangisi? Bizimle paylaşın; http://www.karargahkulubu.com/forum/viewtopic.php?t=1058

– Caner Kaptanoğlu, 17.02.2017

(*) Semboller temsili olup, The 9th Age ekibinin sembolleri değildir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

%d blogcu bunu beğendi: